Filmblogg del 2

Skrev tidigare att jag har funderingar på att starta en filmblogg. Nu har jag kommit ett steg närmare och hittat några namnförslg

* Sätt att se - efter en filmteoritisk bok med samma namn

* Kritikern (eller The Critic)

* Cinemaniac eller Cinemaniacs - efter mitt gamla internetnick. Kanske inte världens roligaste

* Filmprat - nja

* Laterna Magica - Efter Ingmar Bergmans självbiografi och den "första" filmprojektorn.

* Movielovers are sick people - Efter ett citat av regissören Francis Truffaut.

Mina två favoriter är de två sista. Det blir nog något av dem. Vad tycker ni? Några andra förslag?

Iden med bloggen är att det blir en nyhetssida men samtidigt behåller bloggandets funktion med sin subjektivitet och personlighet. Nyheterna kommer alltså innehålla personliga uppfattningar om nyheten. Sen så kommer det givetvis finnas plats för krönikor, filmtrailers, recensioner och andra texter om film och tv.

Ja, och så nämnde jag att det finns tankar om att det ska bli ett bloggkollektiv med flera skribenter. Så hör av dig om du är intresserad.

Funderar på att lägga upp bloggen på Wordpress. Om någon är bra på webdesign så skulle jag behöva lite hjälp med sidan utseende.


Kommentarer
Postat av: Jonatan Tjäder

Jag röstar på Laterna Magica, med nått snirkligt Tim Burton-iskt typsnitt =)

Postat av: Jennie

Vad kul med filmblogg! Jag gillar Movielovers are sick people. Bra titel med lite humor.



Jag kan lite webbdesign, så jag kan nog ställa upp med hjälp :)

2008-09-13 @ 16:40:34
URL: http://jenniesblogg.blogg.se/
Postat av: Anna

movielovers are sick people är klart bäst!

2008-10-07 @ 21:56:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback