Examen

Idag fick jag min examen. Ett "fint" diplom damp ner i brevlådan. Så nu har jag fått den tjusiga titeln fil.kand i Medie och Kommunikationsvetenskap med inriktning film. Hade hellre velat att det stått bara filmvetenskap men det är väl mina retorikpoäng som förändrar det lite.

Så nu får vi se om detta lilla papper hjälper en på jobbmarknaden. Jag är skeptisk. Hoppas mer på att jag blir anställd för mina faktiska meriter och kunskaper. Inte bara för att det står att jag har dem på ett grovkornigt papper. Som vi har skrivit om i senaste numret av Lösnummer. Är man lämplig för ett yrke bara för att man har examen i det? Och är det inte så man vill ha ett jobb. Pågrund av sin lämplighet? Det tror jag. Annars sitter man nog där på sitt dåliga samvete för att man vet att man inte bör vara där.

Men visst är jag lite stolt över att jag klarade mig igenom vissa trapatser genom dessa år. Så detta kommer jag skylta med.

Föresten. På tal om annat. Vecka 40 nu. Lång väntan. Känns som man var liten och väntade på att julafton ska komma. Så långsamt. Så segt.

Kommentarer
Postat av: Jacob

Lova att du skickar ett mejt till redaktionen så fort du kan när det har skett.

Lycka till!

2008-05-08 @ 14:23:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback