Im back baby!

Ok, nya datorn är här. Rutinerna med Pelle börjar sitta. Finns tid för en själv att sitta och skriva. Det borde betyda att denna blogg får nytt liv igen. Hoppas jag. Men med vad ska jag inleda denna comeback?

Börjar med att The Dark Knight är sommarens bästa film. Troligen  även något av det bästa man kan se i år. Heath Ledger är fantastiskt och förtjänar det beröm han fått i rollen som Jokern. Dock känns spekulationerna om att han ska få en Oscar postumt lite överdrivet. Låt honom vila i frid istället.

Något jag gjort när jag inte kunnat blogga är en massa jobb varvat med semester ute på landet. Var på marknad ute i Mullhyttan och där fann jag ett rejält fynd. En "tok" sålde ut en massa bra film för bara 10kr stycket. Det blev en hundralapp jag glatt slängde upp för jag fick dessa filmer:

* Me, Myself & Kubrick med John Malkovich där han lurar en stad att han är regissören Stanley Kubrick. Baserad på en sann historia.

* Michael Moores The Big One. En tidig Moore dokumentär där han jagar giriga storföretag.

* The Squid and the Whale. Dysfunktionell familj när det är som bäst.

* The Outsiders. Klassiker!

* Jean-Luc Godards Till Sista Andetaget (A Bout de Souffle)

* Todd Solondz Palindroms

* Pedro Almodovars Att Återvända

* John Carpenters Attack mot Polisstation 13

* Far From Heaven. Har ni inte sett den? Se den!

* Edmond med Willam H. Macy som psykopat

Kommentarer
Postat av: Fred Anderson

Välkommen får jag väl säga, som aldrig har varit på din blogg innan :) Men jag kan tänka mig att det kan ta ett tag innan man blir van med barn och allt runt omkring.



Tio kronor är ett ytterst bra pris för dvds och det var bra filmer du plockade. Edmond är riktigt bra! Det har gjorts förut, men den snygga och intelligenta regin av Stuart Gordon och det fina manuset i kombination med ett fantastiskt gäng skådisar gör den mer än sevärd.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback