Tre saker!

I fredags var min kompis KattaLi på humör att köra 3 Saker. För den som inte såg Knesset för en massa år sen på Z-TV så är det någon som väljer ett ämne där frågan gäller angående tre saker. Sen är det upp till de tillfrågade att just komma på tre saker under denna rubrik. Helst fyndiga svar med bra motiveringar och utan rangordning. Hursomhelst var det dessa två ämnerna jag fick av Kat. (Detta var genom sms och ska tilläggas att jag satt samtidigt och drack öl med några vänner.)

De tre bästa sakerna i världen? (Jag tolkade det som materiella ting och jag valde att ta saker som kändes aktuellt)
1. Saker som kan spela musik. Allt ifrån stereon till mp3-spelaren. De bästa är det som man kan ha med sig ut.
2. Lågenergi-lampor. Al Gore har lyckats med sin propaganda hos mig.
3. Fjärrkontrollen. Do I need to say more!

Tre saker som borde lysa? (Vid det här laget hade det blivit många öl och lite annat så svaren blev sånna man ger i det tillståndet och det blev inga direkta motiveringar)
1. Farliga saker
2. Livet
3. Vägen hem

Eftersom Kat är ett Beatles-fan så skickade jag tillbaka denna. De tre sämsta Beatles-låtarna?

Så nu kära läsare. Nu vidarebefordrar jag dessa två 3 saker till er. Upp till er att komma på något under dessa rubriker. Lämna erat bidrag där du skriver kommentarer. Om ni har Beatleskunskaper så får ni även ta den.

Kommentarer
Postat av: tina

De tre bästa sakerna i världen:
1. Håller helt med dig där, allt som går att spelas musik på. Särskilt om jag får välja musiken. ;)
2. Böcker. Finns det något bättre tidsfördriv, eller bara en tillflykt när man tröttnat på vardagen? Underbart!
3. Sköna sängar. Gärna i kombination med de två andra punkterna. Och gärna med ett kramigt sällskap (och kanske en film. Man kan göra mycket i en säng!)
Tre saker som borde lysa:
1. Alla idioter/otrogna/hjärtekrossande killar, så man kan undvika att falla för dem.
2. Min baklampa på cykeln.
3. Pengar som ligger på gatan, men enbart för mig så jag hittar dem! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback