Det brinner!!!

Saxat från Närkes Allehanda www.na.se den 24 december

Brand i soprum i Brickebacken

 ALLMÄNT/ÖREBRO Publicerad: 2007-12-24 00:40

En brand bröt ut i ett fristående soprum på Tallrisvägen strax före klockan ett i natt.

Det var något inne i soprummet som brann. Branden var snabbt släckt, det var ingen risk för att elden skulle sprida sig.
Varför det började brinna är inte känt.

---------------------------------------------------------

Trots den minimala branden kände jag mig rätt duktig när jag ringde 112 då jag kände brandrök och såg rök bolma utanför mitt sovrumsfönster. Fast lite lustigt var det när det dök upp tre brandbilar (inkl en bil med stege), en polisbil och en NA reporter för den väldigt fjuttiga branden. Brandmannen som jag visade var branden var någonstans såg nästan besviken ut och fick bara ut sig ett suckande "Jaha". Kände mig nästan lite ångerfull till det överdrivna pådrag jag hade satt igång.

Jag backade långsamt tillbaka till min lägenhet och fortsatte att titta lugnt på Den sista actionhjälten samtidigt som våra hjältar rullade ut brandslangen.


Kommentarer
Postat av: Ellinor

alltså det här inlägget är för roligt, vet inte hur många gånger jag har läst det

2008-01-09 @ 11:03:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback