Här står jag! I Mälaren. Och njuter.

Ja så riktigt var det idag. Det blev sommarens första och troligen enda bad idag. Jag är en riktig badkruka annars som går som längst att stå och huttra med vattnet upp till magen för att sedan gå upp utan att känna på vattnet ordentligt. Nu blev det ett riktig dopp. Bara att kasta sig i tänkte jag. Efter den där första kylchocken som känns som någon ger en elstöt genom ryggraden blev det riktigt skönt och man simmade avslappnat av medan de lyxiga båtarna åkte förbi och gjorde vågor. Gick därefter upp och fick en klump sjögräs kastad på mig av min kusin. Nice! Tack för den!

Var ute på min mormors landställe idag. Eller har alltid sagt vårat landställe. Det har bara stått på min mormor och morfar hela tiden. Har tillbringat många somrar där och har varit en del av ens uppväxt. Även min mor och hennes bröder har växt upp där. Så det är en del av våran släkthistoria som nu går i graven.

Godtemplarbyn som det heter ligger strax utanför Nacka (Stockholm) vid ett ställe som heter Tollare. Området är ägt av NGTO, en nykterhetsförening och bara föreningsmedlemmar får bo där. Men nu ska NGTO sälja hela området och bygga lägenheter istället. Lite bittert kanske eftersom det har lagt ner så mycket energi att hålla stället fint. MIn mormor med gröna fingrar får jämt beröm för sina blommor och trädgård. Nu är det typ bara hon som bor kvar där plus några till och efter sommaren kommer det stå helt öde. Då är det lika bra att göra någon nytta med området. Ska tydligen bli studentlägenheter. Fick iallafall uppleva området en sista gång och fick bada på badberget en sista gång. Saknaden kommer nog senare när det är helt borta.

Nu har jag skrivit för mycket igen.

Häpp

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Överstyr är när man kräks :/

Postat av: Amanda

Sno på, för jag har också snott den! ;D

2006-08-09 @ 13:31:32
URL: http://blogg.passagen.se/wickedproject

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback