Rememberence

Eftersom sommar börjar gå mot sitt slut och jag har varit dålig på att skriva här så tänkte jag gå igenom min sommar 2006.


Jag har slappat, vilat och sovit. Jag har tränat, samlat kraft och haft tidiga morgnar. Jag har varit social och osocial. Jag har suttit i stadsparken, tittat på folk och läst böcker. Jag har cyklat längs Svartån. Jag har badat (faktiskt!) och solat (fortfarande blek som en introvert irländare). Jag har skrattat och jag har gråtit. Jag har fördrivit tiden med Helgon, YouTube och Msn. Jag har fått nya vänner och bekanta. Jag har drömt om att resa till London, Gotland och andra delar av världen. Jag har lärt mig jonglera och tagit hand om vänners post. Jag har varit finkulturell med att titta på film av Bergman, Kurosawa och Truffaut. Jag har fått vara StarWars-nörd. Jag förstår mig fortfarande inte på StarTrek. Jag har upptäckt nya band som Flogging Molly, Eagles of Death och lyssnat mycket på Erykah Badu.

Jag har kyssts, hånglat och knullat. Jag har njutit och fantiserat. Jag har varit önskad och förväntad. Jag har fått komplimanger, uppmuntran och kritik. Jag har krampaktigt svalt sanningar och rätta beslut. Jag har skaffat en ny mobiltelefon. Jag har sett landstället och badberget för sista gången. Jag har sett nya delar av Örebro. Jag har varit i Kumla, Stockholm och Sollentuna. Jag har sett ett öde campus och en livlig stadskärna. Jag har väntat in hösten och även önskat att den ska komma senare. Jag har legat mycket i min hängmatta, spanat in och hejat på grannarna. Jag har ätit gott, druckit för mycket kaffe och njutit av av en o annan kall öl, med eller utan sällskap. Jag har haft det ekonomiskt bra (över förväntningar). Jag har haft det bra.

Jag trodde att jag skulle få min uppsats halvt klar innan höstterminen började. Jag trodde inte det skulle vara så svårt med motivation med allt fri tid. Jag trodde jag hade träffat en potentiell flickvän men mina förväntningar var för höga. Bara vara vänner kommer gå bra jag måste bara skaka av mig vissa tankar. Jag trodde att sommaren skulle vara lång men den har varit extremt kort. Jag trodde jag skulle behöva tigga pengar men inte behövt.

Jag hade velat skriva mer. På min uppsats, texter och ideer. Jag hade velat att min handledare till uppsatsen åtminstone nån gång  kunde skickat ett mail och frågat hur det går. Jag hade velat att mina föräldrar var mer uppmuntrande i mina val. Jag hade velat rest någonstans. Såhär i efterhand så ser jag i min plånbok att jag kunnat det.

Jag hade velat göra saker annorlunda.

Jag vill att hösten ska bli lika bra som det har varit denna sommar. Då menar jag inte bara att det varit toppen med både sol och behövande regnskurar utan känslomässigt ska fortsätta positivt.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback