Dialog på bio

Ibland är det roande att jobba. Speciellt när det blir en intressant dialog med biobesökarna.

Plats
: Filmstaden Örebro. Vid insläppet av I am Legend

Två fjortistjejer kommer fram och visar sina biljetter.

Jag: Hur gamla är ni då?

Fjortistjej 1: Ehhh, jag är 14

Jag: Man måste tyvärr vara 15 år för att se den här filmen.

Fjortistjej 2: Jag är 15!

Fjortistjej 1: Jag glömde. Jag är också 15. Jag fyllde år igår nämligen. (ler fånigt)

Jag: (till fjortistjej 1) Jaha, ja det är inte så lätt ibland. Vilket datum är det då? Då du fyller år alltså.

Fjortistjej 1: (snabbt) 30 augusti!!

Fjortistjej 2: (slår till sin kompis på armen) Men åhhhhhh!

De fick gå och se Guldkompassen istället.

Kommentarer
Postat av: Jacob

hahaha!

2008-02-01 @ 18:01:34
Postat av: Ellinor

haha! roligt värre! Är man inte smartare än så så får man skippa filmer med åldersgräns 15 år.

ett tips på detta tema (om det händer någolunda ofta, att kunder säger roliga grejer) är att ha en bok där alla anställda kan skriva, eller läsa vad som har hänt andra. Kanske man inte får egentligen men vi hade det när jag jobbade på turistbyrån och det är inte klokt ibland vad folk säger/frågar ibland..

2008-02-03 @ 20:27:35
Postat av: Alv

Mwhahahahahah!

Postat av: yllet

*ASG*

2008-02-06 @ 03:21:08
Postat av: Ellinor

Men du, jag och Pär var ju och såg guldkompassen för nån vecka sen och jag tyckte den var ganska läskig (ok, jag vet, jag är en mes, men det var mer än en gång som jag fick stirra ner i popcornskålen).

2008-02-16 @ 09:56:10
Postat av: yllet (=vildvargen btw)

Platsar helt klart på tjuvlyssnat.se! :D

2008-02-26 @ 19:20:57
Postat av: Ann (duvet, gbg)

Hahahh! Roligt nog att platsa på tjuvlyssnat.se ;)

2008-04-20 @ 05:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback