Andas vidare - Den stora nyheten

Senast lämnade jag er i luften med ett annorlund inlägg och är väl dags nu en vecka efter mitt andetag och avslöja vad som har hänt. Med lite inspiration av Lösnummers redaktör blogg tänkte jag berätta för resten av världen här. Mina närmsta har redan fått nyheten.

Jag ska bli pappa! Jag och M ska bli föräldrar. Känslan att skriva ner orden är fortfarande overklig. Det har gått en vecka sen jag fick reda på det och det har inte riktigt landat fullt än. Men jag är på god väg. Annars har jag kännt total lycka. Detta är något av det häftigaste jag varit med om. Som skribent vore det ju en skam att skriva att känslan är obeskrivbar, men så är det från och till. Sammanfattningsvis känns det underbart, hoppfullt, läskigt och spännande. Och jag har förstått att det är samma känsla som de jag berättat för också. Självklart blev mina föräldrar sådär mammiga och pappiga, nån sort mix av oro, glädje och stolthet.

Stoltheten är det man känner bäst. Kommer säkert bli en sån som ständigt kommer tråka ut andra med hur jag känner och förväntningar. Tillslut blir jag väl den där kaffe-latte-pappan man oroat sig för att bli.

Det var den stora nyheten jag ville dela med mig och hoppas ni delar samma känsla som jag gör. Har nog aldrig mått så här bra. =)

Kommentarer
Postat av: jacob

grattis och välkommen till andra sidan. när är det dags?

2007-10-05 @ 18:10:03
Postat av: Daniel

Enligt beräkningarna blir ankomsten i början av Maj. Så vi är 9e veckan nu. Visst är det en häftig känsla?

Postat av: Ida

Kära hjärtanens vad jag har väntat på att få höra slutet på förra veckans cliffhanger! GRATTIS DANIEL, GRATTIS!! Tokmycket grattis!

2007-10-08 @ 12:20:43
Postat av: Jennie

Men gud, GRATTIS! Detta hade jag ingen aning om ju! Och så är du inte online på msn heller! Och jag måste sluta använda utropstecken! Grattis igen!!

2007-10-08 @ 14:08:24
Postat av: Nazli

Vad???? vadvadvadvadvad???? VAD????

2007-10-08 @ 20:10:36
Postat av: Jessica

Jobbar som en tok och missar hela grejen med bloggens rafflande cliffhanger..! Tusen grattis!

2007-10-12 @ 00:12:27
Postat av: Elin

Grattis jättemycket! Jag fick höra det av Lars innan jag hann läsa det här.

2007-10-13 @ 11:34:15
Postat av: Tina

Wow!!!! Det hade jag aldrig kunnat gissa!
STORT GRATTIS! :)

2007-10-18 @ 14:09:49
Postat av: Annie

men så roligt.. grattis =)

2007-11-02 @ 00:00:15
URL: http://navidad.supersized.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback