Ljusglimtar i mörkret

Vilken jäkla helg. Trodde det skulle sitta fint med att få tid för sig själv. Äta lite gott, se några filmer och korka upp ett gott rött vin. Sent på fredagskvällen kom den, ångestattacken. En tanke blev flera som i en ond spiral och tills jag låg på golvet och kved. Gick ut i mörkret för att få luft, gick bara ett varv. Eller snarare vinglade lätt på grund av vinet. Ja självklart är det ingen bra kombination att dricka och må dåligt samtidigt. 

Paniken grundar sig nog i det faktum att jag måste ut där igen och såra. Vill inte det igen. Kan det inte bara få hänga där ovetandes och sen försvinna av sig själv i alla ignorans. Frågan är nu bara vem är det som får det obehagliga beskedet. 

Spiralen av ångest är ju något vanligt. Men den kvällen och helgen som gått där tankar om en orolig och otrygg framtid gjordes sig påmind har gått över. Iallafall något. Ser ljuset, ser hoppet och jag ser människan som är min räddning. Mig själv.
 

Kommentarer
Postat av: Mathilda

och du är inte ensam.

2007-05-28 @ 19:52:13
Postat av: Daniel

Tack vännen! =)

Postat av: Bm

Att du inte sa nåt när vi hördes av...

2007-05-29 @ 17:19:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback