Dagens post

Dagens höjdpunkt idag har hittils varit och hämtat posten. Var två positiva brev och ett negativt.

Det negativa var att jag fick kontrollbesked från Antagningen. Där stod det att en kurs jag sökt till hösten "Kvinnligt och manligt i medierna" har blivit inställt. Typisk Örebro Universitet. Dock är jag kvar i antagningen på Kulturjournalism i Malmö, en distanskurs på ett år.

Det positiva var ett rätt sent födelsekort från min tandläkare. Iförsig stod det att "vi uppmärksammat att du fyller 30 år i år". Det var även ett presentkort på 20% för nästa undersökning samt ännu ett på 10% som jag tydligen ska ge bort till en vän som känner att de behöver gå och undersökas. Effektivt sätt att locka patienter kan jag tänka mig.

Det andra var ett fint paket. Första säsongen av Six Feet Under som jag beställde igår. Har ju bara sett den första säsongen så jag måste ju ta itu med serien alla pratar om. Boxen är otroligt snygg men det är kanske inte så väldigt uppmuntrande när man öppnar boxen och i botten står "Det är oundvikligt, här ska vi alla hamna". Öppet för tolkning givetvis även om serien handlar om att leva med döden.


                                      image1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback