Tillbaka till Springfield

Simpsons  - Filmen har premiär inom kort. Kanske en av de sommarfilmerna jag verkligen ser fram emot och har skyhöga förväntningar på. De trailers man sett har varit roliga men intetsägande. Va sjutton handlar filmen om? Något om att Homer ska rädda världen och sin familj iallafall. Det återstår att se.

Måste medge att filmen ger lite ångest också. Den jäkla D-uppsatsen i filmvetenskap som bara ligger och väntar på att bli klar. För er som inte vet så handlar den just om Simpsons. Skriver om kulturfenomenet som överlevt i 18 år på tv och nu blivit även blivit biofilm. Hur kommer det sig att Simpsons fungerar och andra animerade serier efter ett tag dör ut? Om denna uppsats någonsin blir klar, ja det återstår att se även det. ;)

På filmens officiella hemsida kan man hitta en massa kul. Bland annat göra egna Simpsonsfigurer. Jag skapade mig själv. Gjorde så gott jag kunde för programmet har ju sina begränsningar. Vill ni prova på själva att skapa er själva i Springfield, klicka på denna länk.
http://www.simpsonsmovie.com/main.html

Här är iallafall jag i Simpsons värld.

image5

Kommentarer
Postat av: Molly

Sexy, men jag tänker fortfarande på den där uniformen....

Postat av: Daniel

Nu ska vi inte överdriva tankarna med uniformen. Hittils är det bara en t-shirt och byxor. ;)

2007-07-09 @ 00:07:07
URL: http://dannestone.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback