Fuat Deniz

Det känns så obehagligt overkligt att skriva dessa rader. Fuat Deniz är död. Mördad. Vem och varför? Var det personligt eller blev han ett slumpmässigt offer? Att han var på fel plats vid fel tillfälle. Vet inte vilket som skrämmer mig mest.

Trots att jag bara hade honom i en halv termin när jag pluggade sociologi är det en av få lärare man kom riktigt nära och kände sig trygg med. En riktig mentor som inte hade stor kunskap utan även visade en stor öppenhet när det kom till dialog med studenterna. Under föreläsningarna visade han en respekt för yttrandefrihet och andras åsikter, bara man kunde stå för och försvara dem. Fast minns att många krossades av Fuats starka argument och kunnande.

Under de fem år jag studerat på Örebro Universitet så har han absolut varit en av de bästa föreläsarna. Att han gått bort är inte bara en stor förlust för hans familj. Universitetet har förlorat en av sina bäsa och det är beklagligt att framtida studenter inte får uppleva stunder och föreläsningar med Fuat.

DN har en fin artikel om Fuat som beskriver honom väldigt bra. Klicka
här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback