Money, ticket, passport del 4

Blev en lång dag på stan idag. Innan jag träffade min far så han jag ta en runda i butiker man brukade gå till när man bodde här i Stockholm. Science Fiction Bokhandeln i Gamla Stan, MegaStore på PUB (som har gått ner sig totalt i utbudet, men så renoverar de också i byggnaden) och Press Stop där man står och bläddrar i de överprisade tidningarna utan att köpa någon.

Köpte iallafall ett par jeans och sånna där reseadaptrar för elutag så man kan ladda mobil och sånt utomlands. Min väska gick sönder mitt i alla shopping så jag fick ta och köpa en ny väska också. Men en väldigt snygg sådan. =)

Växlade även pengar och det är hemskt vad punden är stark i jämfört med kronan. Växlade 4200 kronor och fick 300 pund. Kändes som en tusenlapp bara försvann. Får väl handla på kortet om det skulle behövas sen.

Utanför Gallerian stötte jag på en bekant från Örebro. Det lustiga var att jag så att han såg mig först och försökte ignorera mig. Egentligen tänkte jag göra samma sak men så möttes våra blickar och då var det försent. Blev något krystat samtal om vad vi gjorde i Stockholm och om vi fortfarande bodde kvar i Örebro. Var sånt där samtal där båda bara ville därifrån snabbt men ingen vågade ta det där första steget. Som tur var ringde min mobil och jag fick anledning att säga adjö. Nu var det ett riktig samtal men det är ett bra tips om man kommer i en sån här situation. Låtsas att mobilen ringer och att du måste ta det. =)

Nu blir det sömn

To be continued...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback