Money, ticket, passport del 1


Sitter på bussen från Örebro till Stockholm och skriver för något måste man ju sysselsätta sig med. Skriver texten på Word så detta inlägg kommer inte publiceras i bloggen förrän jag kommer fram och kan koppla upp mig mot nätet igen.


Hittills gillar jag bussresan, känns smidigare än att åka tåg, det är tystare både i färd och med folk omkring än. Vi är i för sig bara fyra passagerare så det kanske har något med det att göra. Spenderade första timmen med att titta klart på Al Gores dokumentär En obekväm sanning. I sluttexterna uppmanas vi som sett filmen att rekommendera alla man känner att se filmen och det måste jag faktiskt göra. Den är riktigt bra. Det är en skrämmande bild som målas upp, en obehaglig och som titeln säger en obekväm sanning. Men nu sitter jag och tänker på att man kanske skulle ha valt tåget istället för bussen av miljöskäl. Jag tog bussen bara för att spara på ekonomin. Sen så vet jag också att Swebus kör med bränslesnåla bussar, vilket är en liten lättnad på samvetet.

 

Batteriet på datorn är också snålt, har haft datorn på i en timme och det är redan nere på 50% *suck*. Tänker ha den på ett litet tag till i alla fall. Tänkte lyssna på lite musik eftersom mp3-spelaren är trasig men sen får jag väl ta upp min bok som jag tänkte läsa på min resa till England, Per Hagmans Att komma hem ska vara som en schlager. Hoppas bara jag inte får hemlängtan allt för tidigt på grund av den.


To be continued...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback